Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 30 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Metodika filmové a audiovizuální výchovy: Cesta do světa pohyblivých obrazů
Hlavicová, Lucie ; Vondrášková, Markéta ; Forejt, Jiří ; Bednařík, Pavel
Text této publikace přináší vhled do problematiky filmové a audiovizuální výchovy v České republice. Rady a tipy jak lze k výuce na různých stupních neformálního vzdělávání přistupovat, a především přehled dvaceti čtyř inspirativních metod a cvičení, jichž lze ve výuce využívat. Může také sloužit jako inspirace pro formální vzdělávání. Text vychází ze zkušeností dvanácti odborníků s dlouholetou praxí v oboru, kteří předkládají čtenářům z řad pedagogů a lektorů svá know-how ve snaze ulehčit jim v pedagogické praxi. Práce je zaměřena na tvůrčí oblast filmové a audiovizuální tvorby i na práci s filmovou projekcí a následnou analýzou audiovizuálních děl, se kterými mohou pedagogové ve výuce kreativně pracovat. Návody, jak filmovou a audiovizuální výchovu efektivně začleňovat do vyučování, i odkazy na vhodnou literaturu a další lektorskou a metodickou pomoc začínajícím pedagogům.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Osudy československých parašutistů po atentátu na Reinharda Heydricha
Sebíň, David ; Lokšík, Martin (vedoucí práce) ; Géla, František (oponent)
Bakalářská práce sestává ze dvou částí. Praktickou částí je dokument s názvem Češi se nevzdávají: Osudy těl československých parašutistů. Jak naznačuje název, dokument se zabývá osudy těl Josefa Gabčíka, Jana Kubiše, Josefa Valčíka, Adolfa Opálky, Josefa Bublíka, Jana Hrubého a v neposlední řadě Jaroslava Švarce. V první části snímek zachycuje přes filmové týdeníky, fotografie a výpovědi historiků, badatelů a příbuzných československých odbojářů atmosféru v Protektorátu Čechy a Morava od nástupu zastupujícího říšského protektora Reinharda Heydricha do úřadu až po boj parašutistů v chrámu svatých Cyrila a Metoděje. V druhé části dokument seznamuje diváka s událostmi po boji a s doložitelnými skutečnostmi popisujícími osudy těl československých parašutistů. Jelikož jejich osud není ani po více než osmdesáti letech zcela znám, zabývá se v této části také pátráním po nových skutečnostech. Teoretická část slouží jako východisko audiovizuálního materiálu. Terminologicky definuje dokumentární film, televizní dokument, reportáž a publicistikou televizní reportáž, zabývá se aktuální publicistikou v České televizi, vymezuje postupy práce a poskytuje čtenáři náhled do výroby dokumentu. V pracovních postupech spatřuji těžiště celé teoretické práce. Domnívám se, že právě tato část může být pro budoucí...
Plýtvání jídlem jako nemoc dnešní doby
Sochorová, Anna ; Géla, František (vedoucí práce) ; Lokšík, Martin (oponent)
Tuto bakalářskou práci tvoří dvě části. Praktickou částí je dokument s názvem Plýtvání jídlem jako nemoc dnešní doby, který mapuje tento problém převážně v českém, ale i mezinárodním prostředí. Představuje tuto společenskou problematiku v širším kontextu a nabízí různé náhledy na plýtvání. V dokumentu vystupují odborníci na danou problematiku, tedy vysokoškolští profesoři, zakladatelka neziskové organizace, nebo ředitelka potravinové banky. Část filmu se soustředí na aktivisty, kteří vaří pro lidi bez domova či dělají dumpster diving. Snímek zahrnuje také zástupce supermarketů a jejich přístup k plýtvání. Teoretická část se zabývá popisem a vymezením filmového dokumentu. Představuje jednotlivé kroky vzniku dokumentárního filmu, od přípravy, přes realizaci až po postprodukci. Popisuje také specifika televizního dokumentu. Druhá polovina teoretické části předkládá rešerši zpracovávaného tématu a ilustruje problematiku plýtvání jídlem pomocí statistik a odborných studií. Poslední částí je pak popis realizace filmu a reflexe vlastní tvorby.
Vorvaň Siso - Tvář nelegálního rybolovu ve Středozemním moři
Koudelová, Tereza ; Macková, Veronika (vedoucí práce) ; Lokšík, Martin (oponent)
Tuto bakalářskou práci tvoří dvě části. Praktickou částí je dokument s názvem Vorvaň Siso - Tvář nelegálního rybolovu ve Středozemním moři, který se zabývá nelegálním, nehlášeným a neregulovaným rybolovem ve Středozemním moři a jeho dopady na ekosystém. Představuje nelegální rybolov v oblasti jižního Tyrhénského moře a ukazuje, jakým způsobem tato činnost ohrožuje místní životní prostředí a jak přispívá k plastovému znečištění. Zároveň ve dvou a půl měsíčním zdokumentovaném období film ilustruje činnost neziskové organizace Sea Shepherd, která v této oblasti působí, a ve spolupráci s italskou pobřežní stráží a finanční policií proti tomuto problému bojuje, a hledá tak možná řešení. Teoretická část je podkladem filmovaného dokumentu, vymezuje pojem a zpracování dokumentárního filmu, popisuje základy audiovizuální tvorby, předkládá rešerši zpracovávaného tématu a ilustruje problematiku nelegálního rybolovu na odborných studiích. Okrajově se dotýká i mediální reprezentace tématu. Poslední částí je pak popis vlastní realizace a reflexe vlastní tvorby.
Životní styl "Bez obalu" v České republice
Čuhelová, Andrea ; Štoll, Martin (vedoucí práce) ; Lokšík, Martin (oponent)
Předkládaná bakalářská práce má dvě části, praktickou a teoretickou. Praktická část nesoucí název Český BEZ… je dokumentární film o novém životním stylu zero waste, životě bez odpadů. Snímek zachycuje tento trend v České republice v širších souvislostech, konfrontuje jej na životě 4 hlavních postav, předkládá alternativy konvenčnímu způsobu života, ukazuje zejména jejich výhody, a snaží se tak střízlivě poukázat na společensky důležité téma. Teoretická část uvádí pojem zero waste v odborném kontextu, přibližuje jeho význam, okolnosti vzniku, zahraniční a následně i české projekty a český mediální obraz. Závěr práce stručně definuje dokumentární tvorbu, objasňuje okolnosti a proces vzniku praktického výstupu a vlastní autorskou reflexi. Klíčová slova [nulový odpad, bez odpadu, bez obalu, životní styl, společnost, dokumentární film, audiovizuální tvorba, komunita, udržitelnost, ekologie]
Live - Hudba, obraz, emoce
Elšík, Adam ; ŠPELDA, Josef (vedoucí práce) ; MYSLÍK, Jiří (oponent)
Osobně LIVE koncerty sleduji moc rád. Cílem sledování LIVE je možnost být na místech a při údálostech mimo čas a prostor. Cítit se být přítomný. Jako divák hledám jak zažít příběh hudby. Jako tvůrce hledám jakými možnostmi disponuji a mohu je použít. Cílem je poukázat na možnost změny pohledu žánru, se kterým se každý z nás potká jako divák, nebo jako tvůrce. Vždy budu ovlivněn svými osobními názory, zkušenostmi a preferencemi. Práce poukáže na rozdílné možnosti vysvětlení pojmu LIVE. Jiná pravidla a způsoby zpracování jak formalí, tak umělecká. Divákovi doporučí, kde a jak by měl LIVE smysluplně sledovat, čímž určí samotného koncového diváka. Specifické způsoby a možnosti výroby propůjčují tvůrcům širokou paletu zpracování výsledného díla. Tvůrci však musejí dbát na dodržování zásad a pravidel pro natáčení bez kompromisů, jinak by byla negativně ovlivněna kvalita výsledku. Práce vznikla za pomoci konzultací s odborníky v oboru, jenž velmi pozitivně formovali výsledek. Vyberu přiklady, které by se daly označit za průřez mezi žánry - průměrný vzorek. Tudíž by moje práce měla být srozumitelná co nejširšímu okruhu čtenářů.
Nový fenomén v audiovizuální tvorbě? Komparace atraktivity 360 stupňového videa oproti normálnímu videu
Svoboda, Adam ; Géla, František (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Práce se zabývá oblastí audiovizuální tvorby, a to konkrétně videem zpracovaným ve 360ř formátu. Práce je rozdělena do dvou částí. V teoretické části je popsaná historie a vývoj formátu. Dále se zde nachází zmapování dosavadního využití tohoto formátu v praxi. Druhá, praktická část práce, se věnuje výzkumu zaleženého na rozdílů v diváckém vnímání. Za účelem výzkumu byl zhotoven video materiál, který sloužil jako hlavní východisko zkoumání. Respondenti byli podrobeni kvalitativnímu výzkumu, který se skládal ze dvou částí. První část byl dotazník související s obsahem, který byl respondentům přehrán ve videu, a druhá část bylo současné pozorování respondentů přitom, když sledovali videa. Práce přináší zajímavé výsledky v oblasti komparace klasického formátu videa a 360ř videa, a zároveň také poznatky, které řeší otázku, jakým směrem se dá v produkci 360ř videí v budoucnosti ubírat.
Feministická audiovize: My, ženy, umělkyně
Ševčíková, Martina ; RŮŽIČKOVÁ, Alice (vedoucí práce) ; Kontra, Gabriela (oponent)
Bakalářská práce se zabývá počátky feministické audiovizuální tvorby vztažené k vlastnímu bakalářskému filmu a filmové básni. Mapuje významná umělecká díla vytvořená během druhé vlny feminismu. Věnuje se také současné české ženské tvorbě jako zázemí pro vlastní tvorbu autorky práce.
Čas a zvuk ve filmu
Richtr, Jan ; KUDLÁČ, Jakub (vedoucí práce) ; REJHOLEC, Pavel (oponent)
Tématem této diplomové práce je vnímání času v audiovizuálním díle. Zvláštní pozornost je zde věnována zvukové složce audiovizuálního díla, z jejíž perspektivy je na fenomén času nahlíženo. Nejprve nás stručně seznamuje s tím, jak se vyvíjelo chápání času v rámci filozofického kontextu. Další část pak představuje film jako médium, které ze své formální podstaty přináší nové podněty, které dále rozvíjejí dosavadní přemýšlení o čase. Po tomto uvedení do problematiky se práce zaměřuje na způsob vnímání času v rámci samotného zvuku, potažmo hudební skladby. Vychází zde z poznatků psychoakustiky a především pak z teoretických úvah francouzského skladatele Gérarda Griseye, ke kterým se snaží nacházet paralely v kontextu zvukové dramaturgie filmového díla. Poslední část se věnuje časovým vztahům vzešlým ze vztahu filmového obrazu a zvuku. Snaží se zde problematizovat a následně zobecnit specifické formální vztahy v rámci audiovizuálního díla, mající vliv na subjektivní vnímání času.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 30 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.